-
Dine oplysninger vil blive behandlet i Ejendomme, Forsikringsteamet, i forbindelse med behandling af din ansvarsskade.
Oplysningerne behandles i medfør af databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra c (almindelige personoplysninger) samt art artikel 9, stk. 2, litra f (følsomme personoplysninger).
Dine oplysninger vil blive behandlet i IT-systemet C3.
Tidsrum for opbevaring af personoplysninger i kommunen:
Kommunen sletter oplysningerne, når opbevaringspligten udløber, og et eventuelt arkiveringskrav er opfyldt. Når oplysningerne er arkiveret eller slettet, har kommunen ikke længere adgang til dem.
Videregivelse af oplysninger:
Dine oplysninger kan blive videregivet til vores ansvarsforsikring Codan, såfremt vi vurderer det er nødvendigt for sagsbehandlingen.
Dine rettigheder, kommunens databeskyttelsesrådgiver og klagemuligheder
Efter Databeskyttelsesforordningen har du en række rettigheder i forhold til Syddjurs Kommunes behandling af dine oplysninger.
Du kan læse mere om, hvordan Syddjurs Kommune behandler persondata på kommunens hjemmeside.
Du kan læse mere om, hvordan de enkelte fagområder passer på dine personoplysninger her: Databeskyttelse på fagområderne - Syddjurs Kommune -
Har du spørgsmål til persondatabehandlingen, kan du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver
Databeskyttelsesrådgiver
Auður Halldórsdóttir
87535862
dbr@syddjurs.dk
Du kan kontakte databeskyttelsesrådgiveren om dine rettigheder i henhold til databeskyttelseslovgivningen.
Du har ret til at klage til Datatilsynet over kommunens behandling af dine personlige oplysninger.
På www.datatilsynet.dk kan du læse mere om databeskyttelsesrådgiverens rolle.
Har du spørgsmål til selve løsningen skal du rette disse til fagområdet. Databeskyttelsesrådgiveren kan ikke hjælpe dig med den faglige sagsbehandling eller de afgørelser, som fagområderne træffer.
Gem forløbet til genoptagelse
Gem forløbet til genoptagelseDer er problemer
Info
Hvis du mener, at Syddjurs Kommune kan være ansvarlig for, at du er kommet til skade eller dine ting er blevet ødelagte ved f.eks. fald eller uheld på kommunens arealer, veje eller fortove, kan du anmelde skaden til kommunes forsikringsafdeling ved at udfylde denne anmeldelsesformular.Før du starter anmeldelsen, kan du via dette kort orientere dig om, hvorvidt skaden er sket på et kommunalt areal eller vej. Hvis ikke, skal du kontakte ejeren af arealet, hvor skaden er sket, og ikke kommunen.
Såfremt skaden er sket på kommunalt areal eller vej, kan du via kortet markere præcis, hvor skaden er sket, tage et skærmbillede heraf og vedhæfte det under 'Bilag'. Kommunen tager forbehold for fejl i kortet.
Hvis du som pårørende udfylder anmeldelsen, skal du printe, få skadelidte til at underskrive og vedhæfte følgende fuldmagt: Fuldmagt til pårørende ved anmeldelse af uheld og tilskadekomst.
Vi påbegynder sagsbehandlingen af din anmeldelse indenfor 5 hverdage.