-
Oplysninger om grundlisteudvalgets behandling af dine personoplysninger mv.
1. Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os?
Kolding Kommune er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi
har modtaget om dig i forbindelse med din ansøgning til grundlisten.
2. Kontaktoplysninger på databeskyttelsesrådgiveren
Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver.
Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver på følgende måde:
Databeskyttelsesrådgiver
79 79 75 00
dpo@kolding.dk
3. Formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger med følgende formål:
• For at kunne foretage en egnethedsvurdering af dig til hvervet som lægdommer.
• For at kunne udtage et repræsentativt udsnit af befolkningen i Kolding Kommune til grundlisten.
Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af:
Retsplejelovens § 72, jf. §§ 68-71.
Grundlistebekendtgørelsens § 4.
Grundlistebekendtgørelsens § 5.
Databeskyttelsesforordningens artikel 6, litra c og e.
Databeskyttelsesforordningens artikel 9, stk. 2, litra f og g.
Databeskyttelseslovens § 8, stk. 1 og 2, nr. 3.
Databeskyttelseslovens § 11, stk. 1.
4. Modtagere eller kategorier af modtagere
Hvis du kommer på grundlisten, videregiver vi eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere:
Vestre Landsret -
Har du spørgsmål til persondatabehandlingen, kan du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver
Databeskyttelsesrådgiver
79 79 75 00
dpo@kolding.dk
Kommunens Databeskyttelsesrådgiver
Du kan kontakte databeskyttelsesrådgiveren om dine rettigheder i henhold til databeskyttelseslovgivningen. Du har ret til at klage til Datatilsynet over kommunens behandling af dine personoplysninger. På www.datatilsynet.dk kan du læse mere om databeskyttelsesrådgiverens rolle.
Kommunens registrering og videregivelse af oplysninger
Kommunen registrerer de modtagne oplysninger og videregiver oplysningerne til andre offentlige myndigheder, private virksomheder m.fl., der har lovmæssigt krav på oplysningerne eller samarbejde med kommunen. Kommunen sletter oplysningerne, når opbevaringspligten udløber og et eventuelt arkiveringskrav er opfyldt. Når oplysningerne er arkiveret eller slettet, har kommunen ikke længere adgang til dem.
Du har ret til at vide, hvilke oplysninger kommunen har om dig, og du kan kræve forkerte oplysninger rettet eller slettet.
Gem forløbet til genoptagelse
Gem forløbet til genoptagelseDer er problemer